Asset Publisher
Historia
Nadleśnictwo Damnica (do 1952 roku – Dębnica) jako jednostka administracyjna powstało po II wojnie światowej w 1946 r. Ogólna powierzchnia wynosiła wówczas tylko 5478 ha. W tym samym czasie utworzono Nadleśnictwo Główczyce. Powierzchnia obu sąsiednich nadleśnictw na skutek przejmowania drobnych kompleksów sukcesywnie wzrastała. Z dniem 01.01.1976 r. nadleśnictwa zostały zlikwidowane i włączone jako obręby leśne do Nadleśnictwa Ustka.
Zarządzeniem Nr 27 Naczelnego Dyrektora LP z 31.10.1984 roku oraz Zarządzeniem Nr 11 Dyrektora OZLP w Szczecinku z dnia 31.12.1984 roku z dniem 01.01.1985 roku powołane zostało na nowo Nadleśnictwo Damnica na obszarze dwóch obrębów (byłych nadleśnictw): Damnica i Główczyce, o powierzchni 14745 ha.
Pierwsza siedziba nadleśnictwa po II wojnie światowej mieściła się w zabytkowym pałacu, który dzisiaj jest siedzibą Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego dla dzieci i młodzieży. Od 1988 roku do 2017 roku siedziba Nadleśnictwa znajdowała się w biurowcu na osiedlu leśnym w Damnicy.
Natomiast od 2017 roku siedzibą Nadleśnictwa jest nowo wybudowany biurowiec na ul. Wincentego Witosa 2A w Damnicy.
Miejsce pierwszej siedziby Nadleśnictwa Damnica/wówczas Dębica
Asset Publisher
Asset Publisher
Edukacja leśna
Edukacja leśna
Obiekty infrastruktury edukacyjnej
1.Ścieżka edukacyjna
Ścieżka o długości 7,5 km zlokalizowana jest w lasach leśnictwa Karżniczka. Na całej trasie ścieżki rozlokowano tablice edukacyjno-informacyjne na temat m.in. ekologicznej roli lasu, tego co nam daje las i dlaczego jest taki ważny, ochrony przyrody, a także znajdujących się w danym miejscu osobliwości np. kurhanów. Najbliższa stacja PKP i PKS znajduje się 500 m w odległości od początku ścieżki.
2.Zielona klasa
W 2007 roku została oddana do użytku Zielona Klasa, czyli miejsce służące przeprowadzaniu lekcji o tematyce przyrodniczej na świeżym powietrzu. Obiekt jest zlokalizowany tuż przy leśniczówce w Wielkiej Wsi. Zielone lekcje odbywają się w drewnianej, zadaszonej wiacie wyposażonej w stół i ławy. Uzupełnienie infrastruktury stanowi zestaw tablic o tematyce przyrodniczej rozmieszczonych w pobliżu wiaty.
3.Salka edukacyjna
W budynku nadleśnictwa stworzono salkę edukacyjną, wyposażoną w pomoce dydaktyczne. Izba została stworzona głównie dla potrzeb edukacji dzieci i młodzieży. Stanowi ona idealne uzupełnienie programu nauczania przyrody w szkołach, o czym świadczą odwiedziny najmłodszych i nieco starszych przyrodników z okolicznych szkół.