Wydawca treści Wydawca treści

Organizacja

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe zarządza lasami stanowiącymi własność Skarbu Państwa.  Jako jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, Lasy Państwowe reprezentują Skarb Państwa w zakresie zarządzanego mienia. 
Trwale zrównoważoną gospodarkę leśną prowadzą  w oparciu o plan urządzenia lasu, na zasadzie samofinansowania.
Jednostki organizacyjne, wyodrębnione w strukturze Lasów Państwowych, działają na szczeblu ogólnokrajowym, regionalnym i lokalnym.

Nadleśnictwo Damnica, jest jednostką organizacyjną Lasów Państwowych o zasięgu lokalnym. Prowadzi działalność na powierzchni 16 503 ha.,  w obrębie administracyjnym  pięciu gmin (Damnica, Główczyce, Potęgowo, Smołdzino, Słupsk).
Nadleśnictwo jest jednoobrębowe, podzielone na 11 leśnictw /wykaz leśnictw w załączeniu poniżej/, aktualnie zatrudnia 48 pracowników.
Schemat organizacyjny Nadleśnictwa do pobrania  poniżej.

 

Polecane artykuły Polecane artykuły

Powrót

Edukacja leśna

Edukacja leśna

 

Obiekty infrastruktury edukacyjnej

1.Ścieżka edukacyjna

Ścieżka o długości 7,5 km zlokalizowana jest w lasach leśnictwa Karżniczka. Na całej trasie ścieżki rozlokowano tablice edukacyjno-informacyjne na temat m.in. ekologicznej roli lasu, tego co nam daje las i dlaczego jest taki ważny, ochrony przyrody, a także znajdujących się w danym miejscu osobliwości  np. kurhanów. Najbliższa stacja PKP i PKS znajduje się 500 m w odległości od początku ścieżki. 

 

 

 

 

2.Zielona klasa

W 2007 roku została oddana do użytku Zielona Klasa, czyli miejsce służące przeprowadzaniu lekcji o tematyce przyrodniczej na  świeżym powietrzu. Obiekt jest zlokalizowany tuż przy leśniczówce w Wielkiej Wsi. Zielone lekcje odbywają się w drewnianej, zadaszonej wiacie wyposażonej  w stół i ławy. Uzupełnienie infrastruktury stanowi zestaw tablic o tematyce przyrodniczej rozmieszczonych w pobliżu wiaty.

 

3.Salka edukacyjna

W budynku nadleśnictwa stworzono salkę edukacyjną, wyposażoną w pomoce dydaktyczne. Izba została  stworzona głównie dla potrzeb edukacji dzieci i młodzieży. Stanowi  ona idealne uzupełnienie programu nauczania przyrody w szkołach, o czym świadczą odwiedziny najmłodszych i nieco starszych przyrodników z okolicznych szkół.